פורסם ב 2006 רעננה

מפגש חילופי שפות באכסדרת הסינמטק


15.08.2011

אני רושם את השמות לא משום שכל כך חשוב לזכור, אני רושם את השמות למרות שאת מרביתם אזכור בלאו הכי. אני רושם אותם בתקווה שהורדתם אל הדף תגרום להם להפסיק לרקד בראש שלי ולהסעיר את דמיוני. שאפסיק לתכנן מה אעשה איתם ואיך. בתחילה היו שם אבי נורסר, שעלתה מאנגליה וחיה ברמת גן, ויעל קריידמן, שעלתה בגיל שמונה מפראם בהרי אורל, לא רחוק מיקתרינבורג, חיה עם בעלה נתן בתלמי אלעזר, ועוסקת בעיצוב גרפי. היא למדה אותי ש"ריאדום" פירושו ברוסית "ליד". אחר כך בא רובן מאוטרכט, תייר בלונדי מזוקן וממושקף, חמוד. אמיליה החייכנית, מורה ליוגה מיפו בת 51 במכנסיים קצרים. מתיאס מברלין, שעושה פוסט דוקטורט בכימיה במכון וייצמן ולקוקו על ראשו קוראים בספרדית pella. נסע איתו מאריאנו מבואנוס איירס, גם הוא לומד כימיה במכון וייצמן, חמוד מאד. שרה אלקאן, אנגליה צעירה ויפה מבריסטול שעברה לגור ביפו עם בן זוגה דוד, שיש לו הוסטל בקולומביה. שלוש הלטינו האמריקאיות החמודות, בעלות מראה אינדיאני: ואריה (?) הרצינית, פרואנית שבאה לארץ לפני עשר שנים, חזרה לפרו לפני שנתיים, עובדת בסוכנות נסיעות, חוזרת מדי שנה לחופשה בארץ. איליה המתוקה, פרואנית שחיה באביחיל, עובדת כמוקדנית בחברת שירות למכירות, יצאה החוצה לדיבור צפוף עם מתן, לימדה אותי להגיד fui muy agradable de conocerte.  והשלישית, היפה מכולן, מהנדסת סביבה engeniere de ambiente שבאה מהונדורס להשתקע בארץ, ואת שמה שכחתי*. ואריה אמרה עליה, שיש לה אלרגיות ומשום כך היא נראית עייפה. מתן מכפר חרוב, שמנהל את הבאר המקומי אצלם בקיבוץ ומוכן בכל עת להכין לנו קערת קפיריניה. בחור נאה וקצת מאיים, שלמד ספרדית כשטייל בדרום אמריקה. ימית כהן מנתניה שנוסעת עכשיו לשלושה חודשים לשם. הישראלי שהיגר להולנד לפני תשע שנים, קצת עיצבן אותי בביטחון העצמי המופרז שלו, נכנס עם אליס היפה מאוסטרליה והמשיך לשעשע אותה כל הערב. ג'רמי מלוס אנג'לס, במקור מדנבר קולורדו, חי ביפו עם אשה רוסיה, מורה לחינוך יסודי, עוד לא החליט אם יחיה ויעבוד בישראל או בארה"ב, בחור נוגה, למד ספרדית ורוסית ועכשיו לומד עברית. ליאור חסר השיער, מר סנדל מרמת גן, עובד בפיתוח שפת PHP, התנדב להשתתף בארגון המפגש הבא. אליעזר הרוסי מבת ים, שהתקשה להשתלב. אורי מרמת גן, כהה ומזוקן שהשתלב בקלילות, לא יצא לי לדבר איתו. רמי המחוטט והחלקלק מצורן, עובד בחנות ספרים ברעננה. שחר מרמת החייל, הלא הוא THEWEST, הגיע מאוחר והשתלב. סילונה, בת הזוג של אבי, במקור מכפר סבא, לא רצתה לומר במה היא עובדת למרות שזה חוקי. נדמה לי שזהו.
* יומיים אחר כך פגשתי אותה בחניון מאחורי המשרד שלי, והתברר לי ששמה מישל.

כתיבת תגובה